V meste, ktoré má zhruba 875.000 obyvateľov, bolo doteraz 4000 takýchto kolobežiek, nanovo ich môže zostať len 2500. Podľa starostu totiž prinášajú mnoho problémov, hoci od septembra sa v meste sprísnili pravidlá pre ich užívanie, napísal denník Le Monde.
"V Marseille bolo 4000 kolobežiek a 1500 som sa ich rozhodol rýchlo, okamžite zrušiť. (...) Žiadal som prevádzkovateľa o zmeny, ale veľmi sa im do toho nechcelo," povedal starosta vo vysielaní stanice France Bleu Provence. "Keby tu bolo toľko liniek metra ako v Paríži, tak by tu zajtra ráno nebola ani kolobežka," dodal Payan.
Paríž úplne zakázal prevádzku zdieľaných kolobežiek od 1. septembra. V Marseille premávajú dve trasy metra, v Paríži 16. Mesto na juhu Francúzska je ale rozľahlejšie a Payan preto bude od prevádzkovateľov kolobežiek žiadať, aby ich dali k dispozícii aj v okrajových častiach mesta a nielen v centre.
Od začiatku septembra stúpol minimálny vek na prenajatie zdieľaného vozítka v Marseille z 12 na 14 rokov. Výrazne tiež stúpli pokuty za jazdu vo dvojici alebo po zakázaných cestách, z 35 na 135 eur.