"Prítomnosť duševnej nepohody u žiakov spôsobuje naozaj veľmi širokú škálu rôznych dopadov," povedal podpredseda Sasky Branislav Gröhling. Ide podľa jeho slov o horší prospech, záškoláctvo, sebapoškodzovanie, únavu, problémy v kolektíve a nízke sebavedomie.
Strana má v pláne zaviesť v školách kabinety duševnej pohody. Majú byť určené nielen pre žiakov, ale aj pre učiteľov, špeciálnych pedagógov a ostatných odborných zamestnancov školy. Kabinety by boli najprv predstavené v národnom projekte, kde budú zapojené materské, základné, stredné a špeciálne školy.
Súčasťou volebného programu je vytvoriť bezpečný priestor pre žiakov v podobe relaxačnej a multi-senzorickej miestnosti. Zároveň chce Saska zaradiť do merania kvality školy duševnú pohodu, takzvaný wellbeing žiakov, pedagógov a odborných zamestnancov. Jedno z opatrení je vytvorenie anonymných psychologických centier v rámci školských klubov detí.