Cyklistov vraj pribúda
Navyše, motorkári či vodiči si napriek zákazu zvyknú cez cyklopruhy skrátiť cestu. Jedného takého sme videli aj počas našej návštevy. Ďalším problémom sú úzke jazdné pruhy, kvôli ktorým dokonca minulý týždeň vznikla nehoda, keď sa autobus do pruhu nezmestil a šuchol sa o električku, ktorá mu odtrhla spätné zrkadlo.
„Na dôslednú analýzu dopravných dát ešte treba počkať, ale z predbežných informácií je zrejmé, že napríklad počas prvého dňa školského roka bola dopravná situácia na nábreží a na mostoch porovnateľná s dopravnou situáciou v prvý deň školského roka 2022, čiže pred zmenou,“ bráni sa primátor Matúš Vallo, ktorý tvrdí, že počet cyklistov na nábreží rastie napriek tomu, že zatiaľ ide len o prvé dni po zavedení zmeny. Dodáva, že kolízia medzi autobusom a električkou sa týkala autobusu, ktorý vošiel do odbočovacieho pruhu, do ktorého nemal povolený vjazd.
Spomalí sa plynulá doprava
Ján Bazovský, dopravný analytik
- Keď pridajú cyklistom, uberú motoristom a otázka je, čo je efektívnejšie. Automaticky sa zvýši nápor na križovatky na inom mieste. Takže spomalí sa aj doprava, ktorá je v súčastnosti plynulá. Sekundárnymi následkami takýchto rozhodnutí sú časová strata, nárast pohonných hmôt či zhoršená kvalita ovzdušia. Nech si postavia cyklotrasu tam, kde nebudú obmedzovať premávku. Autá z bratislavských miest sa nedajú vytlačiť a menej ich nebude.