"Séria kontrolných akcií ukázala, že Slovensko výrazne zaostáva v informatizácii a digitalizácii spoločnosti. Tento problém sa začína už na základných školách, kde majú deti získať prvé digitálne zručnosti, no odborné predmety vedú nekvalifikovaní učitelia," priblížil predseda národnej autority pre oblasť externej kontroly Ľubomír Andrassy.
V tejto situácii šéf kontrolórov upozornil, že minulý rok túto aprobáciu ukončila len tridsiatka absolventov učiteľského smeru. "Bez krokov, ktoré prispejú k zvýšeniu počtu kvalifikovaných učiteľov informatiky, bez digitalizácie vzdelávania i učebníc či bez funkčného vysokorýchlostného internetu vo všetkých školách nedokážeme zvyšovať konkurencieschopnosť našej krajiny a budeme vychovávať mladú generáciu, ktorá nedokáže pracovať vo vysoko sofistikovanom digitálnom prostredí," zdôraznil.
Poukázal tiež na to, že počet absolventov väčšiny učiteľských študijných programov klesá. Aktuálny nezáujem o štúdium pedagogických smerov sa podľa neho odráža aj v tom, že veľká časť prijatých študentov naň nakoniec nenastúpi.