"Chcel som, aby bol vybraný odborník a nie politický nominant. To sa aj podarilo, keďže Radoslav Štefánek je odborník s výbornými referenciami," doplnil minister dopravy Pavol Lančarič s tým, že nový generálny riaditeľ železníc sa bude musieť vyrovnať s veľkými výzvami. Ide napríklad o obrovský investičný dlh na infraštruktúre.
Výberové konanie bolo vyhlásené po tom, ako generálny riaditeľ Miloslav Havrila v júni požiadal o uvoľnenie z funkcie zo zdravotných dôvodov. Išlo pritom o prvé výberové konanie po 20 rokoch.
"Zároveň sa chcem veľmi pekne poďakovať pánovi Havrilovi za jeho takmer 40-ročné profesionálne pôsobenie na rôznych železničiarskych pozíciách. Veľmi si vážim, čo pre ŽSR urobil, a oceňujem jeho odhodlanosť, nasadenie a osobný prístup k riadeniu spoločnosti," dodal Lančarič.
O post generálneho riaditeľa ŽSR sa uchádzali štyria kandidáti, pričom za proces výberového konania bola zodpovedná Správna rada ŽSR. Tá následne kandidáta s najvyšším počtom bodov navrhla ministrovi dopravy na vymenovanie, pričom minister sa s názorom stotožnil a rozhodol sa pre Radoslava Štefáneka.