Neušli hrobárovi z lopaty. Niektoré automobilky, ktoré kedysi predávali desiatky tisíc vozidiel ročne skrachovali, pretože neodhadli preferencie zákazníkov či skrátka nestačili technologickému pokroku, prípadne ich skrátka pochoval nezáujem.
Spyker
Značku založili v Holandsku a vyrábala športové autá. Preslávila sa aj anabázou vo Formule 1, kde sa však nepredviedla v najlepšom svetle - skôr bojovala na chvoste štartového poľa a úspechom zväčša bolo, keď obaja jazdci videli šachovnicovú vlajku. Neskôr, keď sa v roku 2007 dostavili finančné problémy, predali stajňu Force Indii, ktorá dokázala zaknihovať väčšie úspechy a časom pravidelne zbierať body.
Za zmienku však stojí heroický výkon Markusa Winkelhocka, ktorý na upršanej Veľkej cene Európy, ktorá sa konala na nemeckom okruhu Nürburgring, krátko viedol preteky. Monopost poháňala jednotka z dielne Ferrari, keďže Spyker si vlastné agregáty nevyrábal - rovnako ako v prípade cestných automobilov, kde ich preberal od Audi. Značka, ktorú oživil podnikateľ Victor Muller v roku 1999, skôr vsadila na luxusne vyvedený interiér a limitovanú produkciu. Napokon, po 15 rokoch zbankrotovala. Za ten čas vyrobila len čosi cez tisíc vozidiel. Firmu potom ešte chceli oživiť, no v roku 2021 zhasol posledný plamienok nádeje.