Ide o dočasné riešenie, ktoré súvisí s prípravou nového veľkokapacitného výrobného programu a nebude mať vplyv na celkovú zamestnanosť. V roku 2024 sa automobilka podľa jej hovorcu Michala Niča vráti k výrobe na tri zmeny a po zvýšení objemu výroby na štyri pracovné zmeny.
„Intenzita prác na novom projekte sa zvyšuje a trnavský závod bude potrebovať uvoľniť výrobné kapacity pre aktivity súvisiace s projektom. Postupný začiatok výroby nového výrobného programu je naplánovaný na začiatok roku 2024,“ informoval ďalej Michal Nič. Dodal, že veľkú časť nového výrobného programu budú predstavovať plne elektrické vozidlá. Automobilka Stellantis zrušila od 1. apríla tohto roku víkendovú zmenu, dôvodom bola takisto príprava na nový výrobný program.
Zamestnávateľ spolu s odborovými organizáciami dohodol pravidlá pre flexibilitu pracovného času v 2-zmennej prevádzke a zároveň mimoriadne mzdové opatrenia, ktoré idú nad rámec platnej kolektívnej zmluvy. Zahŕňajú mimoriadny bonus vo výške 400 eur pre zamestnancov dvojzmennej prevádzky, skoršie vyplatenie tretej časti podielu na zisku (617 eur z celkových 1 384 eur vyplatených v roku 2023), aplikovanie všeobecného zvýšenia mzdy o 40 eur od 1. januára 2024, teda o 3 mesiace skôr ako je dohodnuté v kolektívnej zmluve. Zachované zostanú aj ostatné benefity ako 13. plat či podiel na zisku.
Zamestnávateľ zároveň podľa informácií automobilky od 1. septembra zmení zaradenie do tarifných tried pre časť kvalifikovaných robotníkov, čo bude znamenať individuálne zvýšenie mzdy pre viac ako 350 zamestnancov.
Trnavská automobilka Stellantis vyrobila za prvých šesť mesiacov tohto roku 136 023 vozidiel. Jej aktuálny výrobný program zahŕňa modely Citroen C3, Peugeot 208 a elektrickú verziu Peugeot 208. V roku 2023 plánuje vyrobiť približne 271-tisíc vozidiel.