„Do outdoorovej kampane investovali podľa identifikovateľných položiek na účtoch už 4,3 milióna eur, pričom realita je ešte vyššia. Súvisí to s dlhodobým problémom transparentných účtov, keď viaceré strany svoje výdavky skrývajú do veľkých a bližšie nešpecifikovaných platieb mediálnym agentúram," vysvetlila TIS. Najviac sa to týka strany Smer - sociálna demokracia, u ktorej ide až o 84 percent všetkých výdavkov na jej transparentnom účte. Takýchto platieb organizácia na všetkých účtoch narátala za viac ako 4,7 milióna eur, čo predstavuje až 27,5 percent doterajších výdavkov. Spoločne s nepopísanými položkami tak v kampani figuruje až 30 percent presnejšie neidentifikovateľných výdavkov.
„Ak by sme tieto nejasné výdavky matematicky rozdelili medzi ostatné kategórie, na outdoor by tak vychádzalo zhruba 35 percent a doteraz teda asi 6,1 milióna eur," informovala TIS. Keby však matematicky rozdelili 30 percent bližšie nešpecifikovaných transakcií aj medzi ostatné typy výdavkov, tak za 35-percentným outdorom by sa umiestnili propagačné materiály politikov - 22 percent, výdavky na online propagáciu - 17,7 percent, kampaňové podujatia - osem percent, reklama v televízii a rozhlase - 6,5 percent, inzercia v tlačených médiách - 5,4 percent a prieskumy - 1,4 percent. Ďalšie, trebárs administratívne náklady by zaznamenali zhruba 3,4-percentný podiel.
TIS zároveň tvrdí, že desať dní do volebného moratória vykazovali strany uchádzajúce sa o hlasy voličov v parlamentných voľbách na svojich transparentných účtoch výdavky už za takmer 17,3 milióna eur.