Európska únia zobrala do úvahy pripomienky Slovenska a siedmich ďalších štátov v rámci nariadenia Euro 7. V praxi išlo o to, že pred koncom spaľovacích motorov sa riešilo sprísnenie emisných noriem na bežné autá. Automobilky sa bránili, že nechcú investovať do ešte nižších emisií pre spaľováky, keď prechádzajú na elektromobilitu.
Po tlaku sa dohodlo, že nová norma zostane rovnaká ako tá predchádzajúca a firmy majú o rok navyše na to, aby prispôsobili nové modely osobných áut. Od predstavenia návrhu normy Slovensko upozorňovalo, že obsahuje nerealistické termíny. Presadilo sa, aby sa ľahké úžitkové vozidlá mohli registrovať 42 mesiacov a ťažké úžitkové vozidlá 60 mesiacov od začiatku uplatňovania nariadenia, ak nebudú plniť normu Euro 7.
„Snažili sme sa dohodnúť, aby automobilový priemysel v čase, keď sa pripravuje na prechod k elektromobilite alebo k vodíku, nemusel vynakladať ďalšie veľké investície na úpravu súčasných spaľovacích motorov, ktoré by mali pri ľahkých úžitkových vozidlách v roku 2035 skončiť,“ uviedol minister dopravy Pavol Lančarič. Upozornil na to, že ak by automobilky museli vynaložiť veľké investície do novej prísnej emisnej normy, viedlo by to k zvýšeniu cien pre konečných spotrebiteľov.
V minulosti sa skloňovala cena 2 000 €, aj keď oficiálne prepočty úradníkov hovorili o maximálne stovkách eur. Hlasovanie ešte neznamená definitívne schválenie normy Euro 7, legislatívny proces je približne v polovici. O pár týždňov sa o norme bude rokovať v Európskom parlamente. „Samozrejme, privítali by sme, aby poslanci zaujali podobný postoj ako Rada pre konkurencieschopnosť,“ uzavrel Lančarič.