Dôvodom sú blížiace sa výluky na tejto trati, ako aj výluka na rakúskej infraštruktúre, ktorá znemožní dostatočný návoz a odvoz súprav rakúskeho dopravcu ÖBB na údržbu do Viedne. Práve rakúskymi vlakmi pritom ZSSK zabezpečovala vozbu na uvedenej linke.
„V prvom rade je dôvodom obmedzení výluka na rakúskej strane v stanici Marchegg, cez ktorú sa súpravy ÖBB vozia na údržbu či vracajú z údržby na vybraných vlakoch REX linky Bratislava – Viedeň. Obmedzenia súvisiace s výlukou znemožňujú, komplikujú a predlžujú obeh vlakov medzi Rakúskom a Slovenskom,“ konštatuje ZSSK.
Druhou výlukou, ktorá začne platiť 23. októbra, je výluka na úseku Podunajské Biskupice – Bratislava v súvislosti so začatím výstavby Terminálu integrovanej osobnej dopravy Vrakuňa. Tretia, menšia výluka začne sa od 2. októbra a bude trvať do 9. októbra. V tomto prípade bude ŽSR v úseku Komárno – Veľký Meder vykonávať menšie rekonštrukčné práce, ktoré budú mať za následok vylúčenie železničnej dopravy. Vybrané vlaky budú na tomto úseku nahradené autobusovou dopravou.
„V rámci tejto zmeny bude na úseku Bratislava hl. st. – Dunajská Streda zavedený denný hodinový takt vlakov, v čase dopravnej špičky v pracovných dňoch bude dopravná obsluha zahustená na 30-minútový takt. Všetky vlaky budú vychádzať zo železničnej stanice Bratislava hl. st. Na traťovom úseku Dunajská Streda – Komárno nedôjde k zmene dopravnej obsluhy,“ dopĺňa informácie ZSSK.