Chery spustí najskôr predaj kompaktného crossoveru Omada 5 so spaľovacím motorom (s päťhviezdičkovým hodnotením bezpečnosti Euro NCAP) v Španielsku a v Nemecku bude od apríla predávať verziu na fosílne palivo aj plne elektrickú verziu. Omada 5 sa bude predávať za približne 30.000 eur, "čo si myslíme, že bude cenovo veľmi konkurencieschopné," povedal Tüting.
Európska komisia minulý mesiac oznámila, že začína vyšetrovať, či zaviesť represívne clá na ochranu výrobcov automobilov v Európskej únii (EÚ) pred lacnejšími čínskymi dovozmi elektrických vozidiel, ktoré podľa nej využívajú štátne dotácie. Tüting však tvrdí, že Chery vyšetrovanie neznepokojuje, pričom už v roku 2024 by automobilka mohla rozhodnúť o montážnom závode v Európe. Podľa neho tam, kde firma získa dôveru, že dokáže predať správne objemy, bude to pre ňu náznak, že môže mať aj miestnu produkciu.
Napriek tomu môžu čínske značky čeliť v Európe problémom, keďže nie sú známe a náklady na ich dovoz budú vysoké. Spoločnosť Chery má 10 montážnych závodov mimo Číny. V tomto roku Chery očakáva zdvojnásobenie exportu áut zo 450.000 v roku 2022, čím sa jej celkový predaj v roku 2023 priblíži k dvom miliónom vozidiel, dodal Tüting.