Dotklo sa to šoférov po celom Slovensku, a tí v prvých dňoch platnosti neskrývajú rozhorčenie. Mestá síce môžu príslušnými dopravnými značkami vytýčiť úseky, kde je dovolené stáť autom na chodníku, avšak nie je ich ani zďaleka toľko, koľko by bolo treba. Koľko pokút policajti rozdali a ako to hodnotia vodiči v mestách?
Banská Bystrica
Stáť budeme rovnako
Situácia s parkovaním je zlá azda všade. Dokonca aj na periférii. „Tu na sídlisku v Sásovej, hlavne na Tatranskej ulici, je to asi najhoršie. Myslím si však, že sa nič veľmi nezmení a ľudia budú parkovať tak ako doteraz, pretože inú šancu mať ani nebudú,“ zhodnotil Milan (64).
Čo na to mesto:
„Tam, kde sa parkovalo na chodníkoch legálne, vodiči dodržiavali stanovenú šírku, tak tam pristúpime k dopravnému značeniu. Tam, kde sa parkuje nelegálne teraz, tak sa bude parkovať aj po prvom októbri. Novela na tom nič nezmení. Státie na miestach, ktoré sú síce dostatočne široké, no nedá sa k nim dostať priamo z cesty, ale iba súvislou jazdou po chodníku, je zakázané. Legalizovať parkovanie na takýchto chodníkoch preto nemôžeme,“ uviedol za mesto Milan Ozdinec.
Košice
Vodiči to ignorujú
Metropola východu má niekoľko sídlisk, kde panuje kritická situácia a šoféri sa rozhodli zákaz státia na chodníkoch ignorovať. A to napriek tomu, že mesto dosiaľ vyznačilo viac ako 500 parkovacích miest na chodníkoch. Skrátka to nestačí. „Cez deň nie je problém až taký markantný. Voľných miest je dosť. Problém nastáva večer. Na ulici Slobody ľudia vždy parkovali aj na chodníku a inak to nie je ani po tom, čo vstúpila do platnosti novela. Priestor pre chodcov, cyklistov či mamičky s kočíkmi nechávajú parkujúci dostatočný. Na druhej strane vidno, že chodník má najlepšie časy za sebou, a to najmä preto, že na ňom permanentne stoja autá. S novelou súhlasím, no samosprávy ani parkujúci na ňu neboli pripravení,“ zhodnotila Eva (60).
Čo na to mesto:
„Mnohé chodníky nedisponujú potrebnou šírkou, alebo ich konštrukcia neumožňuje prispôsobenie na udelenie výmimky,“ informovali z magistrátu.