Volkswagen Beetle (1938 - 2003)
V roku 1931 začali Ferdinand Porsche a Zündapp vyvíjať auto pre každého. Porsche preferoval plochý, vzduchom chladený, 4-valcový motor, ale Zündapp použil vodou chladený 5-valec. Ferdinand pri tvorbe vychádzal z práce Hansa Ledwinku, ktorý pôsobil v automobilke Tatra. Od roku 1938 pre naplnenie výrobných vízií začali stavať vo Fallerslebene v Dolnom Sasku najmodernejšiu automobilku v Európe a aj celé mesto, dnešný Wolfsburg. Budovali ho za pomoci vojenských zajatcov a väzňov z koncentračných táborov. V roku 1945 zišlo z liniek prvých 1 800 kusov. V Európe vyrobili posledný kus v roku 1978. V Mexiku sa pôvodný Chrobák vyrábal až do roku 2003. Predalo sa vyše 21,5 milióna kusov.
Volkswagen Type 2 (1950 - 2013)
Tento veľký model, tiež známy ako Transporter, Kombi alebo Microbus, či Camper, vydržal dlhé roky vo výrobe najmä vďaka tomu, že išlo o jednoducho postavené ľahké úžitkové vozidlo, ktoré si s trochou snahy dokázal opraviť každý farmár. V roku 1950 ho na trh uviedla automobilka Volkswagen ako svoj druhý model. A vzhľadom na to, že Beetle bol interne označený ako Type 1, dostal Bus továrenské označenie Type 2. Vznikli tiež desiatky variantov karosérie, pričom značná časť produkcie smerovala do radov polície či k záchranárom. Časom si jeho tvary zamilovali aj členovia hnutia hippies, ktorí si „Sambu“ upravovali do šialených kreácií. VW Type 2 určoval trendy v segmente dodávok a za Atlantickým oceánom v podstate inicioval vznik Forda Econoline či Dodge A100. V Európe ho nahradili verzie Caravelle a Transporter, no výrobu presunuli do Mexika a Brazílie, kde sa aj veľmi dobre predával, keďže tam neplatili také prísne normy ako v Európe.
Morgan 4/4 (1955 - 2018)
Model 4/4 bol jednoduchej koncepcie a išlo o ovládateľné vozidlo aj vďaka nízkej hmotnosti. To si zákazníci obľúbili. Na rozdiel od zvyšných áut v prehľade však neraz prešiel malým redizajnom a v istom zmysle ťažko hovoriť, že ide o identický model. V roku 2018 došlo k ukončeniu výroby verzie z klasických plechov. Potom ju nahradil vynovený model s hliníkovou karosériou, ktorá je osadená na drevený rám. Ide o Morgan Plus Four. Podľa Morganu však 4/4 berú ako najdlhšie vyrábaný model auta v histórii. Ako smerodajný udávajú rok 1936, keď vznikli prvé exempláre, no sériová produkcia začala v podstate až v 50. rokoch. V tomto prípade ide istotne o definovanie, aké evolúcie možno rátať ako súčasť jednej rady...