Volkswagen predstavil nový Passat a urobil niekoľko významných zmien v tejto už deviatej generácii populárneho modelu. Predovšetkým, auto bude k dispozícii iba vo verzii kombi. Obľúbený rodinný automobil však dostáva aj širšiu ponuku motorov, pretože VW otvára cestu k prechodu na elektrifikáciu.
Nový Passat je postavený na platforme VW MQB. To je tá istá, ktorú používa pre Golf a Tiguan. Očakáva sa, že to bude posledný Passat, ktorý bude mať benzínové a naftové motory, takže na uľahčenie prechodu existujú dva nové plug-in hybridy. Voľba 150 kW alebo 200 kW motorov v spojení s 19,8 kWh batériou poskytne Passatu približne 100 kilometrov jazdy výlučne na elektrický pohon.
Táto vzdialenosť premení nový Passat Variant na elektrické vozidlo pre každodenný život – to je navyše zabezpečené krátkymi nabíjacími časmi, pretože batériu je teraz možné nabíjať na AC nabíjacích staniciach s výkonom 11 kW namiesto doterajších 3,6 kW. Passat Variant eHybrid možno dokonca nabíjať až 50 kW na rýchlonabíjacích staniciach jednosmerným prúdom. Okrem toho kombinácia elektrického hnacieho motora a nového ekonomického preplňovaného benzínového motora (1,5 TSI evo2) poskytuje celkový dojazd približne 1 000 km.
Novinkou na palube Passatu je aj 48 V mild hybridný pohon (eTSI s výkonom 110 kW / 150 k), ktorý premieňa kinetickú energiu na elektrickú energiu a umožňuje „dojazd“ bez použitia spaľovacieho motora. Dva turbobenzínové motory s výkonom 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k) (2,0 TSI), ako aj tri turbodieselové motory (2,0 TDI) s výkonom 90 kW (122 k), 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k) dopĺňajú rad pohonných jednotiek. Automatická prevodovka s priamym radením (DSG) je vždy štandardom. Verzie s výkonmi 195 kW a 142 kW sú štandardne vybavené inteligentne riadeným systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION; všetky ostatné modely majú pohon predných kolies.