Sociálna sieť TikTok je stále viac populárna. A to znamená, že ju ľudia využívajú aj počas práce alebo napríklad na zdieľanie svojej pracovnej rutiny či prostredia. Hashtag #worktok prudko stúpa – takmer dve miliardy videní v čase písania tohto článku – premieňa sieť sociálnych médií na rušné fórum pre úprimné pracovné diskusie.
Zamestnanci zdieľajú svoju prácu, riešia platové ohodnotenie, služobné cesty, pracovné prostredie. Takisto zdieľajú predstavy svojich ideálnych zamestnaní. Nie sú to však najatí ambasádori značiek, ktorí sú platení za to, aby sa podelili o svoje pracovné skúsenosti. Sú to každodenní zamestnanci, ktorí ponúkajú často nefiltrované pohľady do svojho pracovného prostredia.
„#worktok sa objavil, pretože ľudia začali používať TikTok v čase, keď sme na pracovisku prechádzali takou neistotou,“ hovorí Sara McCorquodale, zakladateľka britského influencerského spravodajského biznisu CORQ pre BBC. McCorquodale je presvedčená, že nové modely hybridnej práce a práce na diaľku neúmyselne vytvorili medzeru v priateľstve a priamom mentorstve na pracovisku. Tieto prvky prinútili profesionálov, aby hľadali komunitu a overenie online, najmä na sociálnych platformách, ktoré čoraz častejšie navštevujú.
Presne to si všimla Mitchie Nguyen z Los Angeles. Najprv na svojom telefóne zverejňovala zostrihy z videí bez toho, aby ukázala svoju tvár. Jedného dňa sa však rozhodla natočiť video o svojom plate a úlohách, ktoré zastávala vo svojej kariére. Zmenilo to jej trajektóriu na platforme: video sa nečakane stalo virálnym a doteraz získalo viac ako 650 000 zobrazení a exponenciálne zvýšilo počet jej sledovateľov cez noc.