Preto je nepochopiteľné, ako dlho miznú vraky z ulíc. Torzá áut majú vybité okná a neraz sú bez evidenčných čísiel. S ich odťahom je však podľa dopravného analytika veľký problém. Odstraňovanie vrakov majú na starosti príslušní správcovia komunikácií, teda mestské časti či mesto. Môžu tak urobiť v prípade, že vrak ohrozuje životné prostredie, či narúša estetický vzhľad ulice.
Druhou možnosťou je, že vozidlo je viac ako pol roka nepojazdné - nemá platnú emisnú a tech. kontrolu, alebo nemá evidenčné číslo. Správca komunikácie na základe toho vyzve majiteľa na odtiahnutie auta v určitom časovom rozmedzí (väčšinou 60 dní) od umiestnenia výzvy. Ak tak majiteľ neurobí, musí ho odtiahnuť správca (mesto, mestská časť) zazmluvnenou firmou. Tu však mestské časti bojujú s dlhými zákonnými lehotami a nedostatočnými kapacitami.
„Mestská polícia nie je oprávnená riešiť alebo zabezpečiť odstránenie vraku,“ uviedol hovorca mestskej polície Peter Broko. Náklady za prípadný odťah by mal platiť majiteľ auta, ak si teda, po auto príde. To sa takmer nedeje, pretože ľudia špekulujú a všetkých povinností s likvidáciou vraku sa chcú zbaviť.