Na ozaj vedia viac práve tie deti, ktoré nechodia do školy, ale učia sa doma? Do akej miery zaťažuje tento spôsob učenia samotné školy? Snaha poskytnúť dieťaťu efektívny spôsob vzdelávania má však aj svoje úskalia.
Súčasná legislatíva nazýva túto formu ako individuálne vzdelávanie a je to jedna z foriem plnenia školskej dochádzky. Môžu ňou byť vyučované deti na 1. a 2. stupni základných škôl. Na konci každého polroka majú v školách komisionálne preskúšanie.
Vysvedčenie dostávajú ako ich bežní rovesníci. Aj v takýchto prípadoch musia byť deti riadne zapísané vo svojej kmeňovej základnej škole. Ak rodič žiada o individuálne vzdelávanie kvôli zdravotnému stavu žiaka, zabezpečuje žiakovi pedagóga kmeňová škola, a to v rozsahu najmenej 2 hodiny týždenne.
Deti sa musia stretávať
Podľa psychologičky Anny Pittnerovej domáce vzdelávanie na Slovensku môže byť dobrá alternatíva k tradičnému vzdelávaniu hlavne pre deti so špeciálnymi potrebami, pre ktoré škola nedokáže vytvoriť vhodné podmienky na vzdelávanie. „Rizikom môže byť nízka úroveň socializácie pre doma vzdelávané deti. Je preto dôležité, aby sa deti stretávali s rovesníkmi či na vzdelávacích skupinách, alebo inde,“ dodáva známa psychologička.