Účty s obmedzenou reklamou alebo celkom bez nej už ponúkajú aj siete YouTube či X, kedysi známa ako Twitter. Podľa informácií denníka The Wall Street Journal sa týmto krokom inšpiroval aj vlastník sietí Facebook a Instagram, Meta. S odvolaním sa na zdroje denníka spoločnosť regulačným úradom oznámila, že popri desiatich eurách mesačne v prípade účtu na počítači si môže používateľ priplatiť ešte šesť eur za ďalší prepojený účet.
Pri mobilných zariadeniach by sa cena vyšplhala na 13 eur za mesiac. Meta by totiž zohľadnila provízie účtované obchodmi s aplikáciami spoločností Apple a Google. Takýto návrh je šikovnou fintou firmy, ako obísť nariadenia Európskej únie, ktoré by mohli obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu, a tak poškodiť jej hlavný zdroj príjmov.
Možnosť výberu medzi bezplatnou verziou s reklamami a plateným predplatným bez nich by zrejme viedla k tomu, že si používatelia vyberú prvú možnosť. Vďaka tomu by Meta dodržala predpisy bez toho, aby to ovplyvnilo jej činnosti v oblasti reklamy.