Výstupy zo správ tlmočila Rada pre mediálne služby (RpMS), ktorá sa v Európskej skupine regulátorov pre audiovizuálne mediálne služby (ERGA) výrazne angažuje v boji proti dezinformáciám.
K prvotným zisteniam, vychádzajúcim zo správ, mapujúcim obdobie prvého polroka 2023, napríklad patrí, že spoločnosť Google zabránila toku reklamy k subjektom, pôsobiacim v oblasti dezinformácií v EÚ v hodnote viac ako 31 miliónov eur. Spoločnosť Meta pri viac ako 40 miliónoch obsahov na Facebooku a vyše milióna obsahov na Instagrame upozornila, že na základe overenia faktov ide o nepravdivý alebo manipulatívny obsah.
"Viac ako tretina používateľov prehodnotila svoj úmysel zdieľať obsah, keď zistili, že bol príspevok takto označený," upozornila hovorkyňa RpMS Lucia Michelčíková. "Približne tretina používateľov platformy TikTok taktiež zruší zámer zdieľania pri obsahu, označenom ako neoverený. V prípade služby LinkedIn report poukazuje na to, že sa podarilo zabrániť vzniku vyše 6,7 milióna falošných účtov," dodala.