Jedenásty ročník odovzdávania ocenení Superbrands Slovakia sa konal 4. októbra v priestoroch hotela Radisson Blu Carlton v Bratislave. Ocenenie za rok 2023 si na podujatí prevzalo 29 značiek v kategórii Consumer Superbrands a 7 značiek získalo titul Business Superbrands. Slávnostným večerom hostí sprevádzala moderátorka Vera Wisterová. O umelecký zážitok sa postarala speváčka ZEA, okrem svojho speváckeho talentu a osobitému prejavu, známa aj z úspešného slovenského seriálu Iveta.
Výnimočné príbehy na slovenskom trhu
Do programu Superbrands sa firmy nemôžu svojvoľne nominovať alebo prihlásiť. Pečať kvality odráža silu, zodpovednosť a vytrvalosť ocenených spoločností a ich schopnosť posúvať hranice a neustále nachádzať nové riešenia. Značky sú vyberané podľa prestíže, inovatívnosti a povedomia o značke na slovenskom trhu. Aby sa značky stali členmi elitného klubu Superbrands musia mať nielen vysokú kvalitu a vynikajúce renomé, ale aj silný príbeh. Tie sú každoročne spísané v ročenke Superbrands a slúžia ako pripomienka úspechu a unikátnej pozície ocenených značiek na slovenskom trhu.
“Branding je základným kameňom úspešného podnikania, či už pre malé a stredné podniky a veľké korporácie, alebo pre jednotlivcov. Je to tvár a identita firmy, ktorá vás odlišuje od konkurencie a vytvára vzťahy s vašimi zákazníkmi. Byť rozpoznateľný a zapamätateľný je v konkurenčnom boji obrovskou výhodou. Iba logo však nestačí. Pri budovaní značky je potrebné mať jasnú a autentickú víziu. Je potrebné si uvedomiť, čo presne má vaša značka reprezentovať, pretože prostredníctvom nej nereprezentujete len konkrétny produkt alebo službu“, píše v predslove ročenky Matúš Medvec, prezident Úradu priemyselného vlastníctva SR.
Čestné ocenenie pre Nadáciu Pontis
Víťazom špeciálneho ocenenia Honorary Superbrand pre rok 2023 sa stala Nadácia Pontis. Jedna z najväčších nefiremných nadácií na Slovensku sa venuje trom strategickým témam – zodpovednému podnikaniu, strategickej filantropii a sociálnym inováciám. Víziou Nadácie Pontis je Slovensko, ktoré pozná silu zmysluplnej spolupráce. Miesto, kde štát, firemný a občiansky sektor spoločne vytvárajú krajinu, v ktorej ľudia túžia žiť, vzdelávať sa a pracovať. Poslaním nadácie je pomocou svojich programov vytvárať takéto zmysluplné spojenia.
„Veríme, že spolupráca nie je len cestou. Sme presvedčení, že spolupráca je mostom medzi tým, čím Slovensko je, a tým, čím môže byť. Pretože zmenu môže začať jednotlivec, dokončíme ju však len spolu“, povedali Martina Kolesárová a Michal Kišša, výkonní riaditelia Nadácie Pontis.
Osobnosťou roka Marek Hamšík
Hovorí sa, že čím skôr v športe začnete, tým väčšia je šanca na úspech. Slovenský futbalista Marek Hamšík bol v tom prípade na úspech predurčený. Jeho starý otec mu totiž kopačky kúpil ešte pred jeho narodením. O tri dekády ukončil svoju futbalovú kariéru ako žijúca legenda talianskeho Neapolu, kde sa stal najmladším kapitánom a druhým najlepším strelcom histórie klubu. V klubovej kariére odohral vyše 500 zápasov, v ktorých strelil viac ako 120 gólov.
Okrem úspešnej futbalovej kariéry sa venuje aj podnikaniu pod značkou Hamšík Winery a ďalšími z úspešných aktivít sú Bounce Park – športovo zábavný park, kaštieľ vo Vlkanovej a futbalová akadémia v Banskej Bystrici. „Nikdy nezabudnem odkiaľ som vyšiel,“ hovorí Marek Hamšík.
Zoznam značiek Superbrands Slovakia 2023
Consumer Superbrands
Baldovská, Carlson, Clever, COOP Jednota, dm drogerie markt, Drobček, EBENICA COFFEE, EXIsport, FORTUNA, FRANZ JOSEF KAISER, GECO, HYZA, Jamieson, JOJ, Kaufland, Kneipp, McCain, mecom, MetLife, Milsy, Natur Farm, NAY, NeoVízia, NICOLAUS VODKA, PEPCO, Prostamol, RACIOL, SENCOR, SOS, Super zoo, TANTUM VERDE, Tatrakon, Tekmar, Terran, UNIQA, VICTORINOX, Vileda, WEIDER, YES VISAGE
Business Superbrands
Berlitz, D.I.SEVEN, ENVI-PAK, Gebrüder Weiss, M+M, Mlyn Pohronský Ruskov, POLYFORM, TORK
O programe
Superbrands je najuznávanejšou nezávislou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek. Titul Superbrands je znakom silného postavenia a uznaním špeciálnej pozície značky na lokálnom trhu. Pečať Superbrands získavajú značky s vynikajúcou povesťou – zákazníci si s nimi spájajú významné hodnoty a majú k nim osobný vzťah. Od svojho vzniku v roku 1994 vo Veľkej Británii si projekt získal celosvetové uznanie a dnes je cena Superbrands uznávaná ako špeciálne ocenenie, ktoré na základe zjednotených kritérií a metód každoročne identifikuje najlepšie z najlepších značiek vo viac ako 90 štátoch na 5 kontinentoch.
Viac o programe Superbrands sa dozviete na: www.slovaksuperbrands.com