Analytici tiež odporúčajú zvýšiť osobné príplatky a odmeny pre učiteľov, ako aj poskytovať stabilizačné pôžičky pre študentov učiteľstva nedostatkových aprobácií. Priblížili, že nízky prechod absolventov učiteľstva do škôl a vysokú mieru odchodov začínajúcich učiteľov by na základe návrhov IVP mohlo čiastočne vyriešiť zvýhodnenie hypotéky a overenie využívania učiteľskej pôžičky. Podpora budovania vzťahov medzi rodinami, komunitou a školou môže podľa nich zvýšiť uznávanie učiteľov.
Zníženie základného úväzku začínajúcich a uvádzajúcich učiteľov a zlepšenie možností pre profesijný rast sú ďalšie navrhované kroky. Tiež je podľa nich dôležité vyhodnotiť spokojnosť supervízorov a mentorov v regionálnych centrách podpory učiteľov a vytvoriť novú pozíciu - mentora pre riaditeľov.
Z prieskumov vyplýva, že časť učiteľov vníma prípravu na toto povolanie za nedostatočnú a zmienili sa aj o bariérach v kontinuálnom vzdelávaní. Preto je podľa analytikov potrebné navrhnúť systém opatrení na zvýšenie kvality učiteľských študijných programov, zmapovať systém podpory učiteľov v kontinuálnom vzdelávaní a navrhnúť odporúčania. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR tiež odporúča vytvoriť portál s dostupnými vzdelávacími aktivitami a možnosťou ich hodnotenia.