Tam niekde sa zrodila aj myšlienka skúsiť samostatnú réžiu, ktorú si vyskúšal v snímke Vojna policajtov, ktorá príde do kín začiatkom roka 2024. Okrem filmov produkuje v Čechách Show Jana Krausa. V rozhovore prezradil, ako sa mu s Krausom pracuje, aké nároky majú českí a slovenskí herci, aj ako sa zháňajú peniaze na film.
Ste vyštudovaný právnik. Prečo ste zakotvili vo filme?
Odmalička som chodil do kina na všetko, čo v kine bolo. A toto mi nejak pretrvalo až dodnes. Okrem toho, je to úžasná práca, spoznáte pri nej obrovské množstvo zaujímavých ľudí. A tým nemám na mysli len hercov, ale aj všetkých ostatných ľudí, s ktorými prídete do styku pri tvorbe filmu. A, verte mi, tá škála je mimoriadne široká.
Využili ste niekedy vo svojej filmovej práci svoje právnické poznatky?
Denne. Oproti väčšine kolegov mám obrovskú výhodu v tom, že služby kolegov právnikov využívam iba výnimočne, pretože zmluvám rozumiem. Je pre mňa pomerne jednoduché čítať ich a často mi právnické myslenie umožní vidieť niektoré problémy dopredu.
Dlhé roky pôsobíte ako úspešný producent. Prečo ste sa rozhodli, že film Vojna policajtov budete aj režírovať?
Práve preto, že dlhé roky pôsobím ako producent. Myslím si, že už mám na konte dosť filmov ako producent. Posledných 10 rokov som navyše produkoval filmy, ktoré boli mojimi nápadmi. Či už išlo o originálne nápady, alebo adaptácie kníh či divadelných hier. Tak som si povedal, že keď sa to už má pokaziť, tak si to pokazím sám. (smiech)
Prečo siahate po žánri a témach politických thrillerov?
Pretože si myslím, že politický thriller je vždy zaujímavý, najmä, keď má silný príbeh. Vždy ma bavilo pozerať sa na takéto filmy v kine, či už s Delonom, Belmondom, alebo s Linom Venturom, prípadne americké filmy ako Americká spojka, L. A. Confidential, Tri dni Kondora alebo Všetci prezidentovi muži. Politické témy mám jednoducho rád, pretože sú zaujímavé. Týkajú sa nás, ľudia žijú politikou.