Pokúsi sa tiež dosiahnuť dohodu, pokiaľ ide o smernicu o čistení komunálnych odpadových vôd. Česko bude zastupovať minister Petr Hladík. Na časť týkajúcu sa automobilov dorazí aj minister dopravy Martin Kupka.
Cestná doprava je zodpovedná za pätinu celkových emisií skleníkových plynov v EÚ a emisie z tejto dopravy vykazujú stúpajúci trend. Bez ďalších opatrení nebude toto odvetvie dostatočne prispievať k dosiahnutiu cieľov v oblasti klímy. Cieľom návrhu je preto ďalej znižovať emisie CO2 v odvetví cestnej dopravy. O koľko percent, to zatiaľ nie je jasné. V návrhu Európskej komisie sa hovorí o znížení o minimálne 40 percent v porovnaní s rokom 1990, štáty EÚ však hovoria skôr o 25 až 35 percentách.
V návrhu normy sa tiež uvádza, že všetky nové mestské autobusy budú musieť mať od roku 2030 nulové emisie. Niektoré členské štáty, napríklad Francúzsko, ale presadzujú obdobie dlhšie, až od roku 2035.
Ďalšou témou je čistenie mestských odpadových vôd. Norma nastavuje nové hodnoty pre čistenie vody, čo by znamenalo aj modernizáciu čističiek. Jednotlivé členské štáty k tomu zastávajú odlišný postoj a na dnešnom zasadnutí sa budú snažiť nájsť zhodu.