Autori ministerskej štúdie skúmali štyri možnosti prepojenia D1 s R1 rýchlostnou cestou v pomere prínosov a nákladov. Ukázalo sa, že väčší potenciál než súčasne nakreslená trasa Zvolen – Krupina – Šahy v koridore plánovanej R3, má prepojenie po trase Žiar nad Hronom – Tlmače – Levice – Šahy, teda z časti po existujúcej R1 a z časti v koridore dnešných ciest I/76 či ceste II/564.
„Závery štúdie nepomenovaných autorov, ktorí ho odporúčajú vyriešiť koridorom vedeným prakticky cez západné Slovensko, nemôžeme za žiadnych okolností akceptovať. Štúdia spochybňuje prínosy stredoslovenského severojužného prepojenia rýchlostnou cestou R1. Na základe toho, že je výrazne konkurenčná pre prakticky západoslovenský koridor R3, navrhuje rezort dopravy jej úplné vyradenie z TEN-T koridorov a cestnej siete. Tento záver neznesie kritériá ani základnej logickej úvahy," vyhlásil na pondelňajšom brífingu primátor Banskej Bystrice a predseda ISS - združenia miest a obcí stredného Slovenska Ján Nosko.