Len si to predstavte. Väčšina SUV či pravoverných off-roadov má viac ako dve tony, takže navrhovaná zmena zákona by sa dotkla množstva šoférov s jedným z najbežnejších oprávnení - skupiny B. Po novom by na automobily s hmotnosťou presahujúcou 1,8 tony potrebovali nové vodičské oprávnenie B+, ktoré by sa navyše vydávalo len ľuďom starším ako 21 rokov.
Sú dôvodom emisie?
Rozmerné a veľké vozidlá, logicky, produkujú aj viac emisií, a preto sa stále častejšie stávajú terčom klimatických aktivistov. V poslednom čase si majitelia v európskych metropolách našli autá s prepichnutými pneumatikami a s odkazom na oknách, že oni za to nemôžu, ale ich veľké autá.
Vlastníci off-roadov, crossoverov či SUV tiež čelia kritike preto, že ich kúsky zaberajú veľa priestoru v mestách. Niektoré nákupné centrá či verejné parkovacie domy z tohto dôvodu zaviedli výškový limit pre vjazd, ktorým účelovo diskriminujú vlastníkov týchto vozidiel.