Štát pritom dáva miliónový príspevok len tým, ktorí dosiahli aspoň 3 % hlasov, čo sa nepodarilo Demokratom ani Sme rodine. Do kampaní pritom investovali nemalé peniaze. Ako sa s tým teraz vyrovnajú?
Miliónová reklama
Sme rodina
- Azda najväčším prekvapením bolo, že z parlamentu vypadlo hnutie Borisa Kollára. Strana Sme rodina vysolila za kampaň takmer 2 milióny eur a od štátu nedostane nič. Nárok majú akurát na vrátenie 17-tisícovej kaucie, ktorá je v tomto prípade len kvapkou v mori. Podľa Transparency International len do online reklám investovali približne 300-tisíc eur. Stali sa treťou stranou, ktorá naliala do online priestoru najviac. „Život sa nekončí. Budeme mimoparlamentná strana a môžeme to skúsiť o štyri roky,“ okomentoval po voľbách Kollár. Novému Času na otázky, ako budú vedieť splatiť dlhy z kampane, neodpovedali.
- Štátny príspevok: 0€
- Získajú naspäť 17-tisícovú kauciu
- Výdavky na kampaň: 1 803 882 €
Uhrádzame všetky záväzky
Demokrati
- Demokrati expremiéra Eduarda Hegera minuli na kampaň vyše milióna eur, avšak nestačilo im to. Na prekročenie trojpercentnej bariéry im chýbalo vyše 2 000 hlasov, čo znamená, že sa budú musieť popasovať s dlhmi sami. Ako však uviedli pre Nový Čas, strana postupne spláca všetky záväzky, ktoré jej vznikli v súvislosti s realizáciou kampane. „Aj vďaka podporovateľom z radov širokej verejnosti, ktorá reagovala na výzvu predstaviteľov strany, sa nám darí situáciu finančne stabilizovať,“ konštatovali s dodatkom, že všetky finančné dary sú realizované transparentne a v zmysle zákona. Tlačové oddelenie sa zániku strany nebojí, keďže majú podľa nich množstvo záujemcov, ktorí chcú subjekt podporiť nielen odborným obsahom, ale aj finančne. „Sme preto presvedčení, že Demokrati zvládnu aj nasledujúce obdobie,“ uzavreli.
- Štátny príspevok: 0 €
- Získajú naspäť 17-tisícovú kauciu
- Výdavky na kampaň: 1 209 889 €