Slováci sú ochotní zaplatiť si za kvalitu služieb a po pandemickom období cestovanie na vlastnú päsť vyhľadávajú menej. Radšej sa obrátia na expertov. Zvláštne je i to, že dovolenkári už nečakajú len na last minúte ponuky a uprednostňujú včasný nákup, teda first minute.
Priemerný nákup letnej dovolenky je v tomto roku 105 dní vopred, čo značí, že Slováci si plánujú svoju dovolenku oveľa skôr, než v minulosti. First minute je pre cestovateľov tiež garanciou najnižšej ceny.
Uplynulé leto bolo k dovolenkovým krajinám obzvlášť kruté a horúce raje trápili ničivé požiare. Práve v tomto období sa ukázalo, aké výhodné môže byť dovolenkovanie s cestovkou. Tohtoročné požiare počas hlavnej sezóny na Rodose otestovali pružnosť a reakčnú schopnosť cestoviek, pričom Satur sa osvedčil ako spoľahlivý partner na cestách. Okamžité zriadenie krízového centra, 2 repatriačné lety, pravidelná a aktualizácia situácie prostredníctvom webu či sociálnych sietí dopomohli k zdarnému vyriešeniu nepredvídateľnej okolnosti. Najčastejšími destináciami, ktoré Slováci tento rok vyhľadávali, boli Grécko, Turecko, Cyprus, Chorvátsko a Egypt.
Slováci však chcú cestovať ešte ďalej, než minulé roky. "Exotika už nie je pre Slovákov tak vzdialená a nedostupná, ako kedysi," hovorí riaditeľka CK Satur, Eleonóra Fedorová. Predané zájazdy do exotiky s priamym letom z Bratislavy tvoria takmer 75% celkového predaja. Dôvodom sú blízkosť letiska a hlavne cenová výhoda oproti odletom z Viedne.