Uvedený bol do prevádzky v roku 1913 a vlaky cezeň jazdili až do roku 2007. Onedlho budú tunelom za 750-tisíc prechádzať výhradne cyklisti. Nová trasa vedie v koridore zrušenej železničnej trate po starom železničnom násype, ktorá prepojí Poltár a Rimavskú Sobotu.
Súčasťou bude aj 160 metrov dlhý bývalý železničný tunel Ožďany. Pri jeho stavaní sa začiatkom minulého tisícročia využila rakúska tunelovacia metóda. V roku 2000 bola v tomto úseku zastavená doprava a o 7 rokov neskôr bola rozhodnutím ministerstva dopravy zrušená celá železničná trať. Tá sa teraz mení v celej takmer 30 km dĺžke na cyklotrasu, ktorej súčasťou je aj nový tunel.
„Bude osvetlený. Na jeho rekonštrukciu bolo vyčlenených 750-tisíc eur vrátane stavebnej časti a elektroinštalácie. Do konca novembra má byť stavba odovzdaná, nasledovať bude kolaudačné konanie a až po vydanom rozhodnutí bude cyklotrasa prístupná verejnosti. Financovaná bola z Integrovaného regionálneho operačného programu a z kapitálových zdrojov úradu BBSK,“ informovala hovorkyňa BBSK Lenka Štepáneková.
Finalizujú úpravy
V tuneli už prebiehajú záverečné práce a Nový Čas nazrel do útrob tubusu pred dokončením. „Budovanie sa stretlo s veľkým ohlasom. Už teraz sem chodia z Rimavskej Soboty aj okolia. Výhodou je, že nová trasa kopíruje železničnú trať, na ktorej nie sú väčšie prevýšenia,“ zhodnotil starosta obce Ján Matej. Prepojí obec s jedinečnou trasou vybudovaním nového cyklochodníka popri hlavnej ceste, kde je veľká premávka. Lákadlom bude aj nový cyklomost v blízkosti tunela s dĺžkou 17 metrov a s nosnosťou 12 ton.