Nové pravidlá by tiež znamenali obmedzenia v novinárskej práci, nakoľko napríklad aj rozhovor alebo citácia odborníka, ktorý sa vyjadruje k riešeniu fajčiarskej závislosti, by sa považovali za propagačný obsah. Obmedzenia môžu ovplyvniť aj kultúru a filmový priemysel, keďže akékoľvek vyobrazenia fajčenia by boli zakázané nielen v súčasných, ale museli by sa zmazať aj starších filmoch a seriáloch.
WHO ďalej plánuje monitorovať a vynucovať zákaz aj v prostredí videohier a v aplikáciách pre smartfóny. „Niektoré aplikácie pre smartfóny zobrazujú značky cigariet alebo obrázky, ktoré sa podobajú na existujúce značky,“ uvádza WHO s tým, že niektoré aplikácie obsahujú animované hry s možnosťou simulovať fajčiarsky zážitok a iné voľne prístupné „vysoko-kvalitné aplikácie“ zasa uľahčujú predaj tabakových výrobkov.
Medzi mladými ľuďmi sú tiež obľúbené videohry, všíma si zdravotnícka organizácia a preto je podľa nej potrebné zvýšiť kontrolu aj v tejto oblasti. Hráči sú totiž podľa WHO vystavovaní obsahu, ktorý zobrazuje tabakové výrobky alebo priamo v prostredí videohier nabádaní k ich nákupu.