Na význam nového terminálu poukazuje aj štátny tajomník Ministerstva dopravy (MD) SR Jaroslav Kmeť. "Pohonné látky a elektrické autá sú drahšie, riešením je jazda verejnou dopravou. Hoci trolejbusy aj autobusy môžu zostať v zápchach, prečo nevyužiť koľaje a prímestskú dopravu, ako je to v zahraničí," skonštatoval Kmeť s tým, že práve prepájanie jednotlivých druhov dopravy, železničnej a MHD, má zmysel. K dispozícii by mali byť aj stojany na bicykle.
Vytváranie nadväzností a komfortných prestupov medzi rôznymi typmi dopravy je podľa Dopravného podniku Bratislava (DPB) pre rozvoj udržateľnej MHD kľúčové. "Tento terminál v budúcnosti uľahčí cestovanie cestujúcim a verím, že mnohých po dokončení motivuje nechať auto doma," povedal podpredseda predstavenstva DPB Milan Donoval s tým, že čoskoro by mali byť zároveň na trolejbusovej linke 71 nasadené 24-metrové megatrolejbusy.
Výstavbu nového terminálu pozitívne vníma aj starosta Vrakune Martin Kuruc, ktorý ako jednu z prvých vecí ako šéf samosprávy podpísal územné rozhodnutie pre TIOP Vrakuňa. "Trvalo to deväť rokov, ale som rád, že sme došli až do tohto cieľa a naozaj sa to začalo stavať," poznamenal Kuruc s tým, že ľudia si uvedomujú budúcnosť koľajovej dopravy. Poukazuje na doterajšie využívanie dočasnej železničnej zastávky, ktorú vybudovali pred niekoľkými rokmi, kým nebude vybudovaný prestupný terminál.
TIOP Vrakuňa je prvým terminálom, ktorý ŽSR realizujú v Bratislave. Priniesť by mali zahustenie siete železničných zastávok, ktoré sa tak stanú dostupnejšími pre verejnosť. Cieľom je zvýšenie atraktivity železničnej dopravy a vďaka jednoduchému prestupu na mestskú hromadnú dopravu aj zníženie individuálnej prepravy autami.