„Most je nad rýchlostnou cestou a v jej strede a okolí prechádza množstvo inžinierskych sietí vrátane veľkých kanalizačných zberačov. Umiestniť podpery tak nebolo možné. Našlo sa jediné miesto, kde sa umiestnil pylón, a most tak visí na lanách. Pylón je ukotvený dvoma lanami, tie z jednej strany most držia a z druhej je to už samotná hmotnosť. Ide tak o štíhlu dizajnovú konštrukciu. Architekti otvárajú sánku. V strednej Európe je málo realizácií tohto druhu, ak vôbec,“ prezradil zástupca primátora Banskej Bystrice Jakub Gajdošík.
Prepája dôležitý úsek
My sme po moste za 4,26 milióna už prešli a mali sme pocit, akoby sa s nami trochu kýval. Ide však len o dojem. „Na vysunutých mostoch môže mať človek takýto pocit, ale je subjektívny. Nehýbe sa, je pevný,“ podotkol Gajdošík.
Úsek je napojený na cyklotrasu, ktorá smeruje na Radvaň až do Kráľovej a už onedlho sa začne s jej výstavbou vrátane podchodu pod Radvanský most, kde sa už dočasne zriadil prepojovací chodník. Z druhej strany je už vybudovaná cyklocesta po hrádzi až do Iliaša, ktorá nadväzuje na rodinnú cestičku do Zvolena. Úsek medzi Iliašom a Sliačom je štrkovitý, ale Banskobystrický kraj ho chce vyasfaltovať.
Foto z rozsvietenia nájdete v galérii, KLIKNITE SEM!
Konštrukcia v číslach
- Dĺžka: 203 m
- Výška: 5,2 m nad rýchlostnou cestou R1
- Výška pylóna: 25 m
- Počet svietidiel: takmer 600
- Investícia: 4 267 222 eur
- Dĺžka výstavby: 15 mesiacov
- Do používania: november 2023