"Ak robíte extrémny šport, napríklad zoskok padákom, je s tým spojené väčšie nebezpečenstvo, ale opäť, ak je všetko bezpečné, je pravdepodobnosť, že sa vám nič nestane, a tak je to stále príjemné. Ale v nepredvídateľnej, nebezpečnej situácii, ktorá príde z ničoho nič, je strach, ktorý prežívate, menej žiaduci," dodal.
Podľa odborníka je to trojaké - evolučné, biologické a spoločenské. "Z evolučného hľadiska sme pevne nastavení vyhľadávať strach, pretože sme sa vyvinuli tak, aby sme ho cítili," povedal doktor Schofield. Naši predkovia, ktorí strach nepociťovali, sa s väčšou pravdepodobnosťou nechali zožrať tigrami a svoje gény nepredali ďalej.
"Ďalšia teória je biologická a hovorí, že strach nám dodáva adrenalín, ktorý môže byť návykový. A ďalšia teória je založená na sociálnych súvislostiach, že médiá a naše rodiny nás socializujú, aby sme si mysleli, že čeliť strachu je znakom sily. Ak strach nie je skutočný, jeho prežívanie nám dáva prvok kontroly, ktorý nám môže vynahradiť nedostatok kontroly nad vlastným životom," opisuje ďalej.
Doktor Schofield povedal: "Halloween je pre ľudí ako celok veľmi príjemný a bezpečný. Najčastejším spôsobom je sledovanie hororových filmov alebo strašidelných televíznych relácií a, samozrejme, teraz aj desivých videohier."
"Vo viktoriánskej ére to boli napríklad Penny Dreadful a knihy o hrôze, ale s príchodom hororových filmov ako Nosferatu a videohier ako Resident Evil o takmer 80 rokov neskôr tieto realistickejšie strachy posúvajú hranice ďalej, čím sa stávajú atraktívnejšími pre milovníkov napätia. So zavedením virtuálnej reality ako mainstreamovej technológie v posledných rokoch sa pravdepodobne dočkáme ešte realistickejších a pohlcujúcejších zážitkov pri hľadaní strachu, ktoré sú však stále veľmi bezpečné," dodal.