Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková s tým, že Slovenská pošta vyzýva občanov, aby údaje o platobnej karte či bankovom účte nezadávali, mohli by totiž byť zneužité.
"Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov či sociálnych sietí úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby," upozornila v mene Slovenskej pošty Dorčáková. Všetky poplatky spojené so službami Slovenskej pošty sa platia pri preberaní zásielky u kuriéra, na pobočkách pošty alebo v BalíkoBOXe, dodala.
Ak na takéto podvodné správy ľudia už zareagovali a bola im spôsobená škoda, Slovenská pošta odporúča, aby sa obrátili na orgány činné v trestnom konaní.
Takýchto podvodných správ, či už vo forme SMS, MMS, e-mailov, telefonátov či na sociálnej sieti zaznamenala Slovenská pošta už približne 60 rôznych typov. Zvyčajne vyzývajú k úhrade platieb za doručené zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky alebo na zaplatenie colných poplatkov. Prípadne vyzývajú na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze, upozorňuje Slovenská pošta. Ukážky falošných správ a mailov Slovenská pošta zverejnila na svojej webovej stránke.