Dodal, že by uvítal, ak by slovenské školstvo väčšmi zohľadňovalo to, že Slovensko má nejaké tradície a štátne sviatky. „Je zlé, ak máme jeden z najväčších počtov štátnych sviatkov v Európskej únii, ale vnímame ich iba ako dni voľna, ale nevnímame ich práve na posilňovanie nejakého zdravého vlastenectva, sebavedomia," povedal Fico. V tomto smere by podľa neho školstvo mohlo zohrať významnú rolu.
V prípade stredných škôl sa so šéfom rezortu školstva premiér zhodol na potrebe ďalšej komunikácie s predstaviteľmi trhu práce. „Je to prispôsobovanie tej ponuky, ktorú vieme dať zo stredného školstva potom našim firmám, zamestnávateľom. Stále vieme, že sú tam veľké disproporcie, ktoré nie sme schopní ani po dlhých rokoch odstrániť, ale možno že ak odložíme taký ‛záves hanby‚ alebo teda ak odložíme nejakú mieru, že sa nebudeme obávať prijímať rozhodnutia, ktoré sú razantnejšie, tak sa môžeme posunúť ďalej," povedal Fico.
Dodal, že Druckerom otvorene diskutovali o vysokých školách. Skonštatoval, že sme sa dostali do stavu, v ktorom ľudia na vysokých školách neštudujú preto, aby následne v živote robili to, čo vyštudovali, ale preto, aby mali papier. „A s tým papierom sa potom uchádzajú o zamestnanie, ktoré je často podmienené práve kvalifikačným predpokladom, že musí mať vysokoškolské vzdelanie prvého alebo druhého stupňa," poznamenal predseda vlády. Dodal, že Drucker naznačil cestu, ktorá je i navrhnutá medzi podkladmi pre programové vyhlásenie vlády, a to, aby sa pozreli na kvalifikačné predpoklady a tam, kde je dostačujúce kvalitné stredoškolské vzdelanie, by nebolo nevyhnutné mať bakalára alebo magistra.