Najzásadnejšia časť z nariadenia Európskej komisie, ktorá na Slovensku chýba, sa podľa NKÚ týka registrov majiteľov dronov. Národný systém je postavený len na osobnej zodpovednosti pilotov. Kontrolóri upozorňujú, že ak si fyzická osoba nesplní zákonnú povinnosť a nezaregistruje sa, pri súčasnom nastavení kontrolných mechanizmov ju nie je možné identifikovať.
Andrassy doplnil, že drony sú bezpečnostným rizikom z hľadiska prevádzky kritickej infraštruktúry štátu, napríklad pre letiská, jadrové elektrárne či vodné zdroje. "Štát napriek tomu, že ešte v roku 2019 identifikoval významné problémy priamo súvisiace s povoľovaním, prevádzkou či kontrolou dronov, len formálne poveril Policajný zbor vypracovaním strategického dokumentu, ktorý dodnes nebol rozpracovaný," dodal.
Národná autorita pre oblasť externej kontroly tiež odporúča poslancom parlamentu, aby zaviazali rezort hospodárstva spracovať víziu rozvoja modernej a vysoko inovatívnej hospodárskej činnosti, tzv. dronovej ekonomiky.