Nemali najdrahšie kampane, ale vedú nelichotivý rebríček. Nový Čas zostavil poradie strán na základe záverečných správ, ktoré zverejnil rezort vnútra. Strany pred voľbami lákali voličov plagátmi, bilbordmi či akciami za milióny eur, no príliš im to nepomohlo.
Najlepšie sa dá relevancia minutých peňazí vidieť v pomere k tomu, koľko ich stál jeden získaný hlas. V tomto porovnaní vychádzajú najhoršie Modrí expremiéra Mikuláša Dzurindu, ktorí dali až 76 € na zisk jedného voliča. Na druhej strane je Smer, ktorý mal síce drahšiu, ale efektívnejšiu kampaň - stačilo mu 4,3 € na jeden hlas.
Smer
Otvoriť galériu
Najsilnejšia strana Smer síce podľa hodnotenia odborníkov nepatrila k najtransparentnejším v kampani, no podľa výsledkov bola najefektívnejšia. Podľa záverečného účtu tesne podliezla povolenú hranicu 3 miliónov eur, keď jej k nej chýbalo len okolo 50 000 € a stala sa tak stranou s najdrahšou kampaňou. Vzhľadom na počet voličov sa jej však investícia oplatila, keďže ju jeden získaný hlas stál len 4,3 €. V porovnaní so svojimi konkurentmi išlo o najlepší výsledok. Zároveň do budúcnosti dostali aj štátny príspevok v hodnote niekoľkých miliónov eur, z ktorého bude môcť financovať ďalšie kampane či činnosť strany.
Robert Fico, Smer-SD
Zdroj: anc
- Kampaň: 2 948 905 €
- Počet hlasov: 681 017
- Cena za hlas: 4,33 €
PS
Otvoriť galériu
Finančný úspech môžu oslavovať aj v PS, ktoré sa umiestnilo hneď za Smerom. Ich kampaň nebola ani zďaleka najdrahšia, takže na jedného voliča im stačilo utratiť 4,5 €.
Michal Šimečka - predseda PS
Zdroj: anc
- Kampaň: 2 396 903 €
- Počet hlasov: 533 136
- Cena za hlas: 4,50 €