Investičné produkty používa podľa výsledkov prieskumu každá šiesta Slovenka, medzi mužmi je to každý štvrtý. Najpopulárnejšie sú podielové fondy, ktoré si ženy vyberajú rovnako často ako muži (44 %). Menej investujú do akcií, komodít, dlhopisov alebo kryptomien. Väčšina z nich investuje mesačne (70 %).
"Prieskum nám potvrdil, že záujem o investovanie medzi ženami neustále rastie a už to nie je čisto mužská disciplína. Ženy si začínajú uvedomovať dôležitosť úspor a potrebu sa o nich starať tak, aby sa neznehodnocovali alebo ideálne, aby ich hodnota postupne rástla," priblížila portfólio manažérka Amundi Markéta Jelínková. Investorky najčastejšie (74 %) investujú do 2000 eur ročne. V priemere je to o 400 eur menej ako muži.
Ženy najčastejšie zverujú svoje investície bankovým odborníkom (55 %), prípadne investičným spoločnostiam (38 %). Oproti mužom na investovanie menej používajú bankové alebo nebankové aplikácie. Pri výbere konkrétneho typu investície je pre ženy najdôležitejším kritériom úroveň rizika (65 %), nasleduje likvidita a výška poplatkov (55 %), ako aj rizikovosť (45 %).