A keďže ceny benzínu a nafty v poslednom čase začali opäť stúpať, nie je na škodu premýšľať nad štýlom jazdy. Okrem neho však hrá rolu aj mnoho iných premenných, na ktoré stačí myslieť a v peňaženke budete mať o pár eur navyše.
Základom je plynulosť
Najviac sa na spotrebe podpíše štýl jazdy brzda-plyn. Pri rozbiehaní sa z križovatky by ste tiež nemuseli drviť plynový pedál. Vždy sa rozbiehajte len na takú rýchlosť, ktorou chcete ísť, napr. 50 km/h v meste a dbajte na čo najplynulejšie rozjazdy.
Pokiaľ idete mimo mesta a po diaľnici, snažte sa čo najdlhšie udržiavať konštantnú rýchlosť. Ak pôjdete po diaľnici 110 km/h, môže si auto v priemere pýtať pokojne aj o dva litre menej než pri 130 km/h.
Znížte odpor vzduchu
V zimných mesiacoch sa veľa z nás neunúva zložiť strešný box potom, čo sa vrátime z lyžovačky. Lenže to má zásadný vplyv na aerodynamiku. „Rakva“ na strehe zásadne narúša prúdenie vzduchu, no nezabudnite ani na trochu pootvorené okná.
Najmä pri jazde vyššími rýchlosťami by ich mali mať dovreté aj najväčší otužilci. Negatívny vplyv majú aj väčšie nečistoty na karosérii. Aj tie totiž zvyšujú odpor, a teda aj spotrebu. Veľká špina na dôležitých častiach môžu predstavovať nárast o niekoľko mililitrov, no strešný box vzhľadom aj na tvary auta môže spraviť aj niekoľko deci.
Pneumatiky v dobrom stave
Pokiaľ používate príliš zjazdenú sadu, nielen že riskujete šmyk alebo haváriu, máte zarobené aj na malý prievan v nádrži. Rovnako v prípade, že máte zimnú zmes podhustenú. Ideálny tlak máte vyznačený na stredovom stĺpiku karosérie alebo v manuáli vozidla. Pri mäkkých pneumatikách sa totiž kontaktná plocha zväčšuje
a tým rastie aj spotreba. Príliš široké pneumatiky majú, logicky, rovnaký efekt. Čím užšie zvolíte, tým je to pre vašu peňaženku lepšie. Avšak treba zvážiť, kde jazdíte, pretože väčšia kontaktná plocha zvyšuje stabilitu auta. Navyše si treba dať pozor, že zmena rozmerov musíte mať zapísanú v technickom preukaze.