Dôvodom je vedenie budúcej cyklotrasy na nábrežnej promenáde. V týchto miestach stavia momentálne developer WOAL veľký projekt River Park 2. Jeho súčasťou mala byť pôvodne aj oddelená cyklotrasa, čo Matúš Vallo prisľúbil aj predstaviteľom Cyklokoalície. Podľa novej dohody s developerom sa však s týmto variantom už nepočíta.
V auguste 2022 sa predstavitelia Cyklokoalície stretli s primátorom Vallom, ktorý jasne prisľúbil podporu variantu so samostatnou cyklotrasou. „Bohužiaľ, rok nato toto riešenie mesto poprelo. V dohode s developerom sa totiž vzdalo nádeje na vedenie oddelenej cyklotrasy v priestore promenády. Konkrétne sa v nej mesto a developer dohodli na úprave, podľa ktorej je WOAL povinný zrealizovať priestor na zmiešaný pohyb peších a cyklistov pozdĺž celej dĺžky promenády,“ vysvetľuje Dan Kollár z Cyklokoalície. Odvtedy sa im podľa neho s primátorom stretnúť nepodarilo. „Podľa našich informácií však mesto zvažuje riešenie úzkej obojsmernej cyklotrasy vo vozovke smerom do mesta, navrhnutej developerom, ktorou obíde budovy River Parku,“ prezrádza Kollár. Už v júni pritom urobil Vallo niečo podobné, keď pri rovnakom projekte vypustil z dohody s developerom povinnosť postaviť v rámci River Park 2 planetárium.
Magistrát však tvrdí, že s predstaviteľmi Cyklokoalície komunikuje na pravidelnej báze. „V úseku nábrežia hlavné mesto zvážilo všetky možnosti a pristúpilo k riešeniu, ktoré umožňuje prejsť menej skúseným cyklistom a návštevníkom mesta združeným priestorom pre cyklistov a chodcov priamo po Dvořákovom nábreží, pričom tranzitná cyklistická doprava bude vedená segregovanou obojsmernou komunikáciou v priestore medzi zástavbou a cestnou komunikáciou. Touto úpravou budú teda na nábreží možné dva smery pohybov cyklistov, pričom aj priama jazda po promenáde v prípade cesty do práce, keď je v úseku minimum chodcov, bude relatívne bezkonfliktná a plynulá,“ vysvetľuje hovorca mesta Peter Bubla.
Magistrát s nami nekomunikuje
Dan Kollár, Cyklokoalícia
- Z magistrátu nemáme podrobné informácie o konkrétnych plánoch riešenia tohto úseku, ani vysvetlenie, prečo sa magistrát v tomto úseku vzdal samostatného vedenia chodcov a cyklistov. Najmä v situácii, keď sa mestu nedarí plniť svoje sľuby vo výstavbe vlastných cyklotrás, by sme očakávali väčší tlak aspoň pri rokovaniach s developermi. Náprava už bude takmer nemožná a z aktuálne príjemného a bezpečného úseku sa tak stane úzky priestor, v ktorom môžeme očakávať častejšie konflikty chodcov a ľudí na bicykli - podobne ako v úseku pred River Parkom.