Darčeky plánuje nakupovať výlučne online 10 % opýtaných, a to pre ušetrenie času. Ďalších 52 % respondentov v prieskume uviedlo, že väčšinu darčekov kúpi cez e-shopy a len niektoré v kamenných obchodoch. Naopak, väčšinu darčekov osobne v obchodoch a len výnimočne online, plánuje nakúpiť 28 % opýtaných. Ďalších 5 % respondentov si je istých, že nakúpi len v kamenných obchodoch a zvyšných 6 % nevedelo odpovedať.
Prieskum taktiež zisťoval, ako sa spotrebitelia zbavujú obalov z e-shopov. "Z našich dát vyplýva, že v 80 % prípadov sú objednávky zabalené v kartóne a v 20 % v plastovom obale. To vytvára značné množstvo odpadu, ktorý sa musí zbierať, triediť, recyklovať alebo likvidovať," uviedol generálny riaditeľ Repetito Ivan Štefina.
Obaly zahadzuje do separovaného odpadu 55 % opýtaných. Ďalších 24 % respondentov obaly ďalej využíva, napríklad na uskladnenie vecí. Viac ako 13 % opýtaných v prieskume uviedlo, že obaly hromadí a neskôr separuje. Do obyčajného komunálneho odpadu ich zahadzuje 7 % respondentov.
"E-commerce bude potrebovať vratné a opakovane použiteľné obaly, aby sa dosiahla európska požiadavka klimatickej neutrality obehového sektora. E-shopy môžu už dnes baliť do vratných obalov, na Slovensku sú k dispozícii. Postupne sa tak môžu pripraviť na povinnosť používať 10 % takýchto obalov do roku 2030 a 50 % do roku 2040," uzavrel Štefina.