Motiváciou pre vznik projektu bola potreba zjednotiť prednemocničnú zdravotnú starostlivosť v technologickom a technickom zmysle, pretože jej doterajšie odlišnosti spôsobujú komplikovanú súčinnosť medzi operačným strediskom, posádkami záchraniek aj ústavnými zdravotníckymi zariadeniami.
Vďaka vylepšenému softvéru a hardvéru sa záchranky môžu napríklad online pripojiť k Národnému centru zdravotníckych informácií (NZCI), čo umožní posádkam prístup k pacientskemu sumáru z NCZI priamo pri pacientovi. Zároveň to umožní odosielať záznam o zhodnotení zdravotného stavu priamo do NCZI.
„Tento systém vo veľmi výraznej miere zefektívni komunikáciu medzi posádkou záchranky a nemocnicou alebo operačným strediskom. Keď posádka záchranky potrebuje poskytnúť pacientovi v nemocnici starostlivosť, tak si nakliká ako vo webshope oddelenia alebo diagnostické prístroje, ktoré pre pacienta potrebuje a aplikácia jej ukáže, kde je najbližšia nemocnica, ktorá disponuje týmito kapacitami,“ uviedol Matej Polák, riaditeľ zdravotnej záchrannej služby ZaMED.
Ďalším benefitom je avízo o smerovaní ambulancie ZZS do ústavného zdravotníckeho zariadenia.„Nemocnica tak isto uvidí na mapke, kedy posádka s pacientom príde,“ uzatvára Polák.