Vláda sa zaväzuje posilniť slovenskú tvorbu. Považuje za účinný systém kvót, ktoré sú v rádiách, a chce ho uplatniť na celú umeleckú tvorbu. Znamená to, že v divadlách sa bude kvótovať, aké hry sa hrajú a koľko hier má byť od slovenských autorov?
- Neberte všetko tak extrémne, že by sme chceli niekomu niečo nanucovať. Je zrejmé, že bolo treba chrániť slovenských autorov v našich rozhlasoch, tá hudba sa strácala. Prišli sme do obdobia, keď zahraničné produkčné domy ovládajú mediálny trh a na základe toho zarábajú. Tí naši umelci nedokážu dnes produkovať takú kvalitnú hudbu a nie sú chranení ani slovenskí spisovatelia, slovenská tvorba. Napríklad som uviedol, že predsa je choré, ak v balete Rómeo je kórejský tanečník. Nie preto, že je z Kórey, ale preto, že má nepomerne iný plat ako slovenskí umelci. Nech aj oživí to umelecké teleso, ale nech majú aj tí poslední tanečníci v balete nejaký normálny plat. Dovoľme si zahraničných umelcov vtedy, keď aspoň základné platy našich bežných umelcov budú zodpovedať životu.
Budete meniť štatút RTVS? Okrem spomínaného, že sa rozdelí na rozhlas a televíziu.
- Ja som povedal, že by mala byť štátna.
Takže ju zoštátnite?
- Ideme s tým niečo robiť, pretože vysielajú z jedného priestoru. Peniaze sa strácajú v anonymnej spleti rôznych firiem. Tí ľudia tam takisto nemajú platy, ako by mali mať tí, ktorí makajú. Ale je tam pár vyvolených ľudí, ktorí zarábajú na všetkom možnom. Ak je pravda, že tam je 3,5-tisíca ľudí, tak je to prúser, čo tam robia. Dnes fungujú médiá na úplne iných rozmeroch. Chcem vidieť personálny audit a fungovanie RTVS.