Tisícky áut za deň však prejdú napríklad aj cestou medzi Žilinou a Kysuckým Novým Mestom. Ako sa na výsledky pozerá dopravný analytik? Veľmi vysoké dopravné intenzity podľa ministerstva dopravy vykazujú okrem Bratislavy aj mestá, okolo ktorých ešte nie je dobudovaná diaľnica D1, ako Ružomberok a Žilina či Kysucké Nové Mesto s chýbajúcou diaľnicou D3.
„Celoštátne sčítanie dopravy a aktuálne dopravné dáta, ktoré z neho vyplývajú, nám pomôžu lepšie určiť, ktoré úseky ciest musia byť prednostne vybudované,“ vysvetľuje ministerstvo svoje zámery. Podľa dopravného analytika Jozefa Dráhovského závisí hustota dopravy do veľkej miery od aglomerácie jednotlivých miest.
„Najviac áut je v okolí Bratislavy, ale veľké aglomerácie majú aj ďalšie krajské mestá. Je preto pochopiteľné, ak sa cesty v okolí týchto miest preplnia. Potom je tu ešte tranzitná doprava, ktorá taktiež prispieva k zahusťovaniu ciest,“ vysvetľuje Dráhovský.
Veľmi problematické sú však podľa neho aj úseky, kde nie je dobudovaná diaľnica či obchvat. „Každá diaľnica v podstate musí nakoniec vyústiť na cestu prvej triedy, z ktorej sa potom odvíjajú cesty druhej a tretej triedy. Najproblematickejšie úseky na Slovensku sú v okolí Bratislavy, kde vyrástlo množstvo menších obcí. Tam je obrovským problémom, že kompetentní zabudli na križovatku diaľníc D1 a D4. Veľkým nedostatkom je napríklad aj nedostavaný tunel Višňové a cesta popod Strečno,“ vraví analytik a dopĺňa, že podobných problematických úsekov je na Slovensku množstvo.