Ukázal to prieskum agentúry Focus pre ministerstvo školstva. Dáta sa zbierali na viac ako 1800 mladistvých na jeseň minulého roka.
"Tretí najčastejší dôvod, ako sa deti a tínedžeri dostavajú k cigaretám a tabakovým výrobkom určeným na fajčenie, je, že si ich vedia priamo kúpiť v obchode, trafike, na čerpačkách a v iných obchodoch. Opýtaní neplnoletí mladí ľudia dokonca uviedli, že vo viac ako v polovici prípadov im bez problémov predali klasické cigarety, e-cigarety, zahrievaný tabak i nikotínové vrecúška, ak si daný výrobok chceli kúpiť," ozrejmil sociológ Martin Slosiarik z agentúry Focus.
Výsledky prieskumu tiež ukázali, že pätina opýtaných detí a mladých ľudí, ktorí majú skúsenosť s fajčením cigariet, ich vyskúšali už na prvom stupni základnej školy. Takmer štvrtina skúšala fajčiť na druhom stupni a sedem percent na strednej škole, keď boli ešte neplnoletí.