Skvelá história
Výsledok tohtoročnej novembrovej aukcie v New Yorku vzbudzoval očakávania, ktoré sa však nenaplnili. Je to síce nový aukčný rekord pre vozidlo značky Ferrari, ale pre niekoho možno aj sklamanie. Odhady totiž naznačovali, že by sa auto mohlo predať až za 80 miliónov.
V tomto prípade ide o jediné GTO z daného roku, ktoré bolo pripravené pretekať v továrenskom tíme Ferrari. Zúčastnilo sa na pretekoch na Nürburgringu (1 000 km), ktoré v rámci triedy aj vyhralo a celkovo skončilo druhé. Stavali ho však pre 24-hodinové preteky v Le Mans. Pôvodný 3-litrový motor nahradili silnejším 4-litrovým.
Lenže posádka Mike Parkes a Lorenzo Bandini do cieľa nedošla. Parkes vyletel a zahrabal sa vo výbehovej zóne. Napokon sa mu síce podarilo dostať na trať a zamieril do boxov, kde ho vystriedal skúsenejší z dvojice. Bandinimu sa však začalo auto prehrievať, pretože malo zanesený chladič a v 56. kole auto odstavil.
Ide o jeden z 39 exemplárov, ktoré v Maranelle postavili. Po vyradení z továrenského tímu ho získal Talian Ferdinand Latteri za 6-tisíc dolárov. Ten do auta dal osadiť pôvodný trojlitrový dvanásťvalec, ktorý ho poháňa dodnes. Potom niekoľkokrát zmenilo majiteľa až ho napokon na novembrovej newyorskej aukcii RM Sotheby’s predali za túto astronomickú sumu.
Ferrari 250 GTO
- Rok: 1962
- Motor: 3,0 litra, V12
- Výkon: 296 koní
- Max. krútiaci moment: 294 Nm
- Max. rýchlosť: 280 km/h