Podľa vianočného prieskumu Heureky až deväť z desiatich ľudí dnes nakupuje minimálne polovicu svojich darčekov online a každý šiesty ich dokonca nakupuje počas celého roka. Aké sú teda výhody online nakupovania?
1. Inšpirujte sa inými spotrebiteľmi
Nie vždy idete na istotu za konkrétnym produktom, na Vianoce obzvlášť. Niekedy netušíte vôbec, inokedy proste chcete kúpiť „nový mobilný telefón“, ktorý si v ostatných rokoch nájdeme pod stromčekom takmer rovnako často ako obľúbené knižky. Ak viete kategóriu produktu, napríklad herné konzoly, nájdite si ju a využite poradňu, ktorá vám pomôže zorientovať sa v ponuke. Produkty v kategórii viete filtrovať podľa rôznych parametrov, vďaka čomu sa ponuka zredukuje a uvidíte len tie, ktoré vyhovujú vašim požiadavkám. Produkty máte zoradené podľa obľúbenosti u iných spotrebiteľov, takže riziko, že svojím nákupom „stúpite vedľa“, sa výrazne znižuje. Samozrejme, zoradiť ich viete aj podľa ceny. Dôležitým zdrojom informácií sú aj recenzie zákazníkov, ktoré na Heureke vytvárajú len overení užívatelia.
Heureka však dnes nie je len cenovým porovnávačom, ale plnohodnotným nákupným poradcom, ktorý vám s výberom pomôže. Na stránke darceky.heureka.sk vždy nájdete inšpirácie na darček na akúkoľvek príležitosť, vrátane Vianoc, ktorý vašich blízkych určite poteší.
2. Výhodnejšie ceny, ktoré vždy potešia
Tovar, ktorý si plánujete kúpiť, takmer vždy ponúka viacero e-shopov. Na Heureke máte desiatky menších či špecializovaných e-shopov, ale aj všetkých „veľkých online hráčov“. Zľavy bývajú počas celého roka, takže nakúpiť najvýhodnejšie neznamená čakať na Black Friday či sledovať reklamné letáky obchodných reťazcov. Pri online nakupovaní si totiž viete pár klikmi overiť, či je aktuálna ponuka skutočne výhodná a zľava reálna. Heureka ponúka graf Vývoja ceny každého produktu. Vďaka nemu zistíte vývoj priemernej aj minimálnej ceny za celé obdobie, počas ktorého je produkt v ponuke e-shopov.
Ak produkt nepotrebujete hneď, môžete využiť funkciu Strážiť cenu. Keď sa vami vybraný produkt dostane na sumu, ktorú ste ochotní zaplatiť, dostanete od Heureky e-mailom upozornenie.
3. Najlacnejší e-shop nemusí byť najlepšia voľba
Serióznosť aj životnosť e-shopov môže byť rôzna. Nezabúdajte, že kedykoľvek počas dvoch rokov môže nastať situácia, keď budete chcieť tovar reklamovať. Cena dnes už nie je jediným kritériom výberu a na päty jej šliape práve kvalita e-shopu. Vždy objektívne hodnotenie e-shopov nájdete práve na Heureke. E-shopy tam hodnotia reálni zákazníci a všetky, ktoré spĺňajú 90 % spokojnosť, automaticky získavajú certifikát Overené zákazníkmi. Ak ich kvalita poklesne, automaticky o certifikát prídu (a samozrejme, môžu ho získať aj späť).
4. Vyberte si spôsob doručenia
Trendom online nakupovania je doručovanie do výdajných miest a boxov. Nakupujúci oceňujú, že si môžu sami určiť, kedy a kde si tovar vyzdvihnú a nemusia sa prispôsobovať kuriérom. Tí vám však stále doručia až domov napríklad nový televízor či bicykel, ktoré sa do výdajných boxov nevojdú. Sieť výdajných miest je dnes skutočne široká, takže máte veľa možností, kde si svoju objednávku vyzdvihnete.
5. Nepáči sa vám objednaný tovar? Vráťte ho!
Výhodou online nakupovania je možnosť vrátiť tovar do 14 dní od nákupu bez udania dôvodu, ktorý vám nesedí alebo nesplnil vaše očakávania. Toto obdobie si však môžete jednoducho predĺžiť, pokiaľ tovar kúpite prostredníctvom tlačidla Kúpiť cez Heureku. Okrem toho, že nerozbalený tovar môžete vrátiť až do 90 dní, získate dodatočnú ochranu, keďže prípadné reklamácie za vás vyrieši Heureka.