Do školy, ktorá navonok nesmúti za svojím žiakom, sa vybral jeho otec Roman Dominik (47). V stredu dopoludnia sme spolu s otcom nebohého školáka Romanom Dominikom (47) navštívili ZŠ Parchovany, kde v pondelok došlo k strašnej tragédii.
Otec sa stretol s riaditeľom školy a so zástupcom riaditeľa. Obaja mu vyjadrili úprimnú sústrasť a zároveň vyjadrili ľútosť nad tým, čo sa stalo. Prekvapivé však je, že triedna učiteľka sa s otcom nestretla. Na škole nebolo ani zriadené pietne miesto, ani vyvesená čierna, teda smútočná vlajka, čo riaditeľ komentoval slovami, že to neodporučili psychológovia.
Absolútne smutné a nepochopiteľné však je, že na mieste, kde Roman zbytočne prišiel o svoj mladý život, nehorela ani jedna sviečka! Prvú zapálil až jeho nešťastný otec po príchode. „V škole sa odvolávajú na prebiehajúce vyšetrovanie. Komunikoval som s riaditeľom a so zástupcom školy. Na zástupcu školy nemôžem povedať krivého slova. Postavil sa k celej veci ako chlap. Romana mal rád, pričom ten sa mu mohol zdôveriť,“ vraví Roman Dominik, ktorého mrzí, že na škole ani dva dni po tragédii neviala čierna vlajka. „Nemám k tomu slov. Riaditeľ mi povedal, že ak s tým teda súhlasím, on ju tam dá... Roman školu reprezentoval na rôznych súťažiach, mal dobré výsledky a oni mu nezapália ani jednu sviečku?“ pýta sa zdrvený otec.
Pietne miesta sú po tragédiách dôležité
Marek Madro, psychológ, poradňa IPčko
Z mojej praxe a skúsenosti sú pietne miesta a rituály po tragických udalostiach pre mladých ľudí veľmi dôležité práve preto, aby došlo k symbolickému rozlúčeniu, ukončeniu a mohol sa naštartovať proces smútenia. No samovražda je taká špecifická, že vždy zasahujúci psychológovia na mieste vyhodnotia, ako nastaviť opatrenia na manažment krízy a elimináciu jej dosahov.