Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) bude vďaka investícii do výrobných zariadení vyrábať plug-in hybridné vozidlá ako prvá európska továreň automobilky Toyota.
Spoločnosť Toyota vzhľadom na predpoklad ďalšej elektrifikácie investovala do modernizácie výrobných liniek závodu TMMT 308 miliónov eur. Úhrnná výška investícií do závodu v meste Sakarya tak už dosiahla 2,5 miliardy eur.
Nová investícia zároveň priniesla ďalšiu diverzifikáciu výrobného programu TMMT. Popri modeli Corolla vo verzii sedan a úplne novej Toyote C-HR PHEV sa tu budú prvýkrát v Európe montovať batérie určené pre plug-in hybridné vozidlá. Ročná výrobná kapacita novej linky na batérie je 75 000 kusov.
„Schopnosť vyrábať plug-in hybridný variant s použitím batérií miestnej výroby prispeje k rozšíreniu multi-technologickej ponuky s cieľom do roku 2035 obmedziť emisie CO2 európskych modelov o 100 percent,“ uviedol Jošihiro Nakata, prezident a CEO spoločnosti Toyota Motor Europe.
Spoločnosť Toyota sa zaviazala do roku 2040 dosiahnuť v Európe úplnú uhlíkovú neutralitu, resp. do roku 2030 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu všetkých svojich európskych výrobných závodov. TMMT vzhľadom na uvedené ciele zavádza opatrenia na minimalizáciu spotreby energie a prechod na obnoviteľné energie. Tieto opatrenia zahŕňajú nové technológie lakovne s cieľom minimalizovať emisie CO2, zavádzanie vetracích systémov s nulovou uhlíkovou stopou a využitie slnečnej energie.
„Tento míľnik ešte posilní konkurencieschopnosť nášho závodu, ktorý je medzi továrňami spoločnosti Toyota na celom svete už dnes uznávaný pre svoju významnú výrobnú kapacitu a schopnosť stabilne dosahovať vysokú kvalitu. Predovšetkým sme hrdí na to, že budeme zásadným spôsobom prispievať k naplneniu stratégie elektrifikácie značky Toyota a jej cieľov v oblasti uhlíkovej neutrality,“ uviedol Erdoğan Şahin, prezident a CEO spoločnosti Toyota Motor Manufacturing Turkey.
Toyota C-HR pri svojom uvedení nastolila v európskom segmente kompaktných SUV nový etalón štylistického stvárnenia prostredníctvom výrazných a ostrých tvarov, pripomínajúcich skôr moderné športové kupé. Nový model s ešte výraznejším designom bol vyvinutý a skonštruovaný priamo v Európe.
Úhrnný predaj tohto modelu presahuje 800 000 vozidiel. Toyota C-HR od svojho uvedenia na trh dokázala k značke prilákať veľa nových zákazníkov, ktorí pomohli zvýšiť podiel značky Toyota na európskom trhu zo štyroch na sedem percent.
Úplne nová Toyota C-HR je v ponuke so štyrmi elektrifikovanými pohonmi: ako hybrid vo verzii 1,8 alebo 2,0 litra (HEV), ako hybrid so zdvihovým objemom 2,0 litra s inteligentným pohonom všetkých kolies (AWD-i), alebo ako 2,0-litrový plug-in hybrid (PHEV).
Kompletne elektrifikovaný modelový rad C-HR v najväčšom a najkonkurenčnejšom európskom segmente SUV ponúka rôznorodé možnosti cenovo dostupných a praktických vozidiel s nízkymi emisiami, ktoré spĺňajú potreby zákazníkov a pomáhajú urýchliť tempo znižovania emisií CO2.