Konkurencia môže reagovať buď znižovaním cien na úkor kvality, alebo vyššou kvalitou, tvrdia odborníci oslovení TASR. Člen ekonomického výboru Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Adrián Ďurček uviedol, že podľa ich názoru sa príchodom nového reťazca ceny potravín neznížia.
"Cena potravín totiž nevzniká iba v obchode, hoci sa to tak pre laika môže javiť. Významný vplyv na tvorbu ceny majú ceny energií, efektívnosť poľnohospodárskej produkcie, ale i štát stanovením sadzby DPH, výškou daňového a odvodového zaťaženia ceny práce. Z toho vyplýva, že obchod môže prispieť k zhoršeniu alebo k zlepšeniu ceny iba svojou maržou," vysvetlil Ďurček.
To, či nový reťazec plánuje konkurovať kvalitou alebo cenou, nie je podľa analytika Jána Košča z Asociácie sociálno-ekonomických analytikov zatiaľ jasné. "Konkurencia na poli potravín môže byť tak v tom, že dovezú viac menej kvalitných a zároveň lacnejších potravín, ako aj v tom, že sa bude na Slovensko dovážať kvalitný tovar z Poľska, kde však ceny až také konkurencieschopné nebudú. Môže sa teda stať, že Biedronka svojím príchodom zníži ceny potravín, ale zároveň dôjde k znižovaniu zamestnanosti v slovenskej potravinárskej sieti," vysvetlil Košč.
Konkurencia bude podľa Košča reagovať buď znižovaním cien, pravdepodobne cez znižovanie aj kvality, alebo konkurovať vyššou kvalitou. "Ale skutočnosť uvidíme až po príchode Biedronky na náš trh," dodal.
Hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák uviedol, že filozofia ich spoločnosti je poskytnúť zákazníkom najlepšiu možnú cenu a čo najvyššiu kvalitu výrobkov. "Bez ohľadu na našich konkurentov budeme aj naďalej robiť všetko pre to, aby sme zostali atraktívni pre zákazníkov, zamestnancov a tiež slovenských dodávateľov," dodal. Ďalšie veľké reťazce na otázky TASR nereagovali.