Nový reťazec nebude mať podľa Ďurčeka pri svojom vstupe na trh významný trhový podiel, bude mať teda problém konkurovať cenami bez toho, že by to výrazne neovplyvnilo jeho ekonomiku. "Vstúpi totiž na mimoriadne vyspelý a prehustený maloobchodný trh, kde sú dobre etablované zahraničné reťazce. Na jej vstup iste zareagujú všetci silnou marketingovou podporou, možno i dlhodobo zvýhodnenými cenami vybraných tovarov. Ale očakávať plošné zníženie cien potravinových tovarov pre spotrebiteľa je podľa nášho názoru nepravdepodobné," doplnil.
Biedronka, patriaca pod portugalskú spoločnosť Jerónimo Martins, by mala otvoriť svoje prvé obchody na Slovensku koncom roka 2024. Reťazec si už zaregistroval svoju slovenskú internetovú doménu. V Poľsku prevádzkuje 3300 predajní a s vyše 70.000 zamestnancami je najväčší poľský predajca potravín. Podľa poľského portálu Wiadomošci Handlowe za rok 2022 zaznamenala tržby vo výške 17,58 miliardy eur, čo predstavuje takmer 21-percetný nárast v porovnaní s rokom 2021.
Jej tržby tak predstavujú vyše dvojnásobok spoločných tržieb najväčších maloobchodných reťazcov na Slovensku - 7,7 miliardy eur za rok 2022. Vlani dosiahol najväčšie tržby Lidl s obratom 1,89 miliardy eur, ďalej Tesco s obratom 1,64 miliardy eur a Kaufland, ktorý zaevidoval tržby 1,54 miliardy eur.